Общи условия на Relaxo.bg
Моля внимателно прочетете тези Общи условия, преди да използвате този сайт. Ако използвате този сайт се счита, че приемате и сте съгласни с тези общи условия. Ако НЕ ПРИЕМАТЕ тези общи условия, моля не използвайте този сайт.
Регистрация и Лицензиране:
Релаксо.бг ЕООД е дружество регистрирано в Търговски Регистър на Република България с ЕИК 207666804, със седалище и адрес на управление гр. Бургас, бул. Стефан Стамболов 51.
Релаксо.бг ЕООД е лиценз за Туроператор и турагент № РК-01-8418 от 15.03.2024 г. и застраховка „Отговорност на туроператора“ със застрахователна полица № 13052410000185 на ЗК „Лев Инс“ АД, валидна до 21.03.2025 г.
Данни за контакт с дружеството на телефон 0878 38 33 44 и имейл адрес sales@relaxo.bg
Банкова сметка – IBAN: BG07UNCR70001525588881, UNCRBGSF, Уникредит Булбанк АД
Релаксо.бг ЕООД администрира сайта и електронен магазин relaxo.bg и съответните им поддомейни.
Настоящите Общи условия (или за по-кратко „Условия“) регламентират достъпа, условията и ползването на настоящата Платформа/Relaxo.bg и са приложими към всяка употреба, оферта, резервация, поръчка, покупка и Договор от разстояние, сключен между Релаксо.бг ЕООД (или за по-кратко „Търговец“) и Клиентите/Потребителите на Платформата.
1. Условия за използване на платформата Relaxo.bg
Използвайки Платформата клиентът заявява, че е запознат и съгласен с Общите условия за ползване на сайта и декларира това с активно поведение (кликване на съответния бутон/отметка – “Прочетох и съм съгласен с Общите условия”.
В настоящите общи условия и във всеки участък на уебсайта, използваните термини имат следния обхват на значението:
Сайтът/Сайта/Платформата/Туроператора – се отнася до онлайн достъпността на Relaxo.bg
Клиент/Потребител – означава посетител на сайта, който извършва или планира да извърши резервация, който предоставя право на използване и/или придобиване на определена услуга, съгласно предварително обявените условия на сайта;
Услуга – определя конкретната услуга – почивка, екскурзия, резервация в хотел, предоставяна от Relaxo.bg при определени условия и отстъпки;
Резервация – отнася се до електронен документ, удостоверяващ закупуването на правото за използване и/или придобиване на посочената в него услуга, при предварително обявени на сайта условия;
Оферта – определя публикуваното в сайта предложение за направа на резервация за определена услуга;
Разпродаване на офертата – моментът, в който определен вариант или дата за конкретна услуга приключва. Релаксо.бг ЕООД си запазва правото да обяви край/разпродаване на офертата без изрично предупреждение към клиентите закупили или проявили интерес към офертата;
Срок на резервацията – определя периода, в който Релаксо.бг ЕООД може да откаже изпълнението на услугата, посочена в резервацията поради различни причини. Този срок на резервацията се обявява на сайта за всяка отделна оферта.
3. За платформата Relaxo.bg
Платформата представлява онлайн (електронен) магазин, където клиентите могат да:
3.1.Свободно да разглеждат и се запознават със съдържанието й напълно безплатно. Да получават информация, свързана с предлаганите туристически услуги, техните характеристики, цени, условия на резервиране и плащане;
3.2.Създават акаунт (профил), чрез който да правят резервации за различните туристически Услуги предлагани в сайта и сключването и изпълнението на договори от разстояние, както и да извършват плащания чрез приетите от търговеца платежни средства;
3.3.Получават информация за всяка една услуга, начини на плащане, условия по резервиране, прекратяване на резервация, неустойки и всичко свързано с процеса на резервиране;
3.4. Заявяват или получават допълнителна информация и съдействие относно всяка една Туристическа услуга предлагана в сайта.
3.5. При използването на Платформата, Търговецът може да изпраща на регистрираните в нея клиенти съобщения, уведомления, актуализации и съобщения от технически и административен характер.
3.6.Търговецът има право да изпраща известия относно текущи оферти и промоционални продукти и услуги до клиенти, които са се абонирали за тази услуга.
3.7. Клиентите ще получават съобщенията на адреса на електронна поща, предоставен по време на регистрацията на акаунт.
4. Резервация на Туристическа услуга от сайта Relaxo.bg
4.1. Клиентите могат да резервират желаната Туристическа услуга чрез различни методи, включително онлайн чрез директно плащане, чрез формата за резервация на уебсайта на Туроператора или онлайн през имейла на Туроператора.
4.2. Резервацията се счита за успешна след като е внесен депозит за съответната услуга и е сключен “Договор за организирано туристическо пътуване с обща цена”.
4.3. Туроператорът може да изпраща допълнителна информация за конкретната избрана туристическа услуга.
4.4. Туроператорът запазва правото да откаже направената резервация за Туристическа услуга, ако прецени, че здравословното състояние на клиента не позволява нормалното протичане и изпълнение на услугата.
5. Цени и начин на плащане
5.1. Плащанията се извършват в български лева чрез плащане с карта или чрез банков превод на сметка на Туроператора.
5.2. При резервация, ако не е посочено друго, размерът на депозита е 30% от общата цена на туристическата услуга.
5.3. Окончателното плащане трябва да бъде извършено до 20 (двадесет) календарни дни преди началната дата на туристическата услуга, освен ако в Договора за туристическия пътуване не е определен друг срок.
5.4. Съгласно чл. 87 (3) и чл. 87 (6) от Закона за туризма цената на туристическия пакет може да бъде променена в резултат на промени в цената на превоза на пътници, размера на данъците и таксите за включените в договора туристически услуги, налагани от трети страни, както и при промени в обменните курсове, които засягат туристическия пакет.
5.5. Всички цени в сайта са в български лева, с включено ДДС.
6.1. Задължения на Туроператора Relaxo.bg:
6.1.1. Туроператорът се ангажира да предостави туристическите услуги, за които Потребителят е заплатил, в съответствие с условията на настоящия договор.
6.1.2. Туроператорът трябва да осигури информация на Потребителя относно митническите и социалните условия в страните, включени в туристическото пътуване.
6.1.3. Да осигури задължителна медицинска застраховка на Потребителя “Помощ при пътуване в чужбина” за пътуванията извън страната /включена в пакетната цена или срещу допълнително заплащане/, която осигурява репатриране и болнично лечение до посочения лимит на отговорност.
6.1.4. Ако, туристическото пътуване е групово, туроператорът може да направи обща застраховка за всички.
6.1.5. Туроператорът има право да се откаже от договора, без да носи никаква отговорност, ако Потребителят не извърши плащания в определените срокове и по този начин прояви недобросъвестност при изпълнение на своите заложения. Фактът на извършеното плащане се удостоверява с надлежно оформен документ /касов бон или фактура/. Ако Потребителят е внесъл депозит, но не е извършил в установените срокове, посочени в т. 4.2 от Договора за организирано пътуване, плащания до пълния обем на общата цена, депозитът не се възстановява и резервацията се счита за анулирана.
6.1.6. Туроператорът е сключил застрахователен договор с ЗК “Лев Инс” АД съгласно чл. 42 от Закона за туризма. Потребителят може да се запознае с документа публикуван на страницата на Туроператора.
6.1.7. В случай, че туристическото пътуване се осъществява извън територията на Република България, туроператорът не гарантира получаването на виза, но се задължава да осигури необходимите формуляри и да представи съответните документи пред компетентните органи и служби. Туроператорът също така трябва да информира туриста за необходимостта от евентуално интервю. Отговорността за редовността и коректността на международния паспорт по време на пътуването пада върху туриста.
6.1.8. Туроператорът може да повиши цената на пътуването, ако след подписването на договора и 20 дни преди началото на пътуването:
6.1.8.1. Се увеличи цената на превоза на пътници, което е резултат от изменение в цените на горивото или други източници на енергия;
6.1.8.2. Се увеличи размерът на данъците или таксите върху включените в договора туристически услуги, които са наложени от трета страна, непосредствено независима от изпълнението на туристическия пакет. Такива такси могат да включват туристически такси, такси за кацане или такси за влизане и излизане от пристанища и летища.
Цената е променена от фирма партньор, на която Туроператора предлага туристически услуги в платформата си.
6.2. Потребителят се задължава да:
6.2.1. При пътуване извън България да си осигури необходимите лични документи /редовен задграничен паспорт или редовна лична карта/, оформени в съответствие със законите на посещаваната страна и на Република България.
6.2.2. Представи нотариално заверена декларация от двамата родители, ако е лице под 18 години и пътува в чужбина със собствен задграничен паспорт. Ако непълнолетният пътува с един от родителите си, необходимо е да разполага с нотариално заверено съгласие и от другия родител. Оригиналът на нотариалната декларация трябва да бъде предоставен в офиса на Туроператора или Турагента не по-късно от 5 работни дни преди отпътуването. В случай на неправилно попълнена декларация, което доведе до невъзможност за преминаване на границата на България, Туроператорът не поема отговорност за провала на пътуването и не се забавя с провеждането на останалата част от програмата или дължи неустойки на Потребителя.
6.2.3. Плати пълната цена на туристическите услуги в установените в настоящия договор срокове.
6.2.4. Спазва законовите разпоредби на страната, в която пътува, и напуска държавите, включени в екскурзията или почивката, заедно с туристическата група, в противен случай всички свързани с това разходи и формалности са за сметка на Потребителя, а Туроператорът не носи отговорност.
6.2.5. Възстанови възникнали инциденти и причинени щети на хотели, превозни средства и трети лица по време на пътуването.
6.2.6. Потребителят, който възнамерява да извърши пътуване и престой в страни с повишен риск от инфекциозни заболявания, е длъжен да премине съответна профилактика съгласно международните медицински изисквания.
6.2.7. Върне настоящия договор в случай на непроведено пътуване.
6.2.8. В групови пътувания, при които договорът е сключен само с един организатор или представител на групата, Потребителят се задължава да предостави пълен списък с данните на всички участници.
7. Отговорност, Осигуряване на страните и Анулиране:
7.1. В случай на настъпване на форсмажорни обстоятелства (като военни действия, терористични актове, стачки, епидемии, природни бедствия и др.), които водят до отменяне на пътуването, Туроператорът не носи отговорност за невъзможността за изпълнение на Договора за организирано пътуване. В такива случаи Туроператорът възстановява на Потребителя всички платени суми, изключвайки тези, които са били изразходвани за фактически разходи (като застраховки, глоби за върнати билети, визови такси и други). Фактическите разходи се доказват с надлежно оформени документи.
7.2. Туроператорът не носи отговорност за отменяне, забавяне или промяна на условията на пътуването, които не са в негов контрол, като например: технически или метеорологични причини за забавяне на полети, лични обстоятелства на Потребителя, отказ на издаване на виза или недопускане на границата заради липса на необходими документи или правонарушения.
7.3. Туроператорът не носи отговорност за невярно или непълно изпълнение на Договора, ако причините за това са:
7.4. В случай на значителни промени, Туроператорът уведомява незабавно Потребителя, който е длъжен да уведоми Туроператора за своето решение в рамките на 3 дни. Споразумение за приемане на промените се сключва с писмен документ.
7.5. При отказ от туристическия пакет от страна на Потребителя, Туроператорът задържа определени неустойки в зависимост от срока преди началото на пътуването. В случай на отказ от резервация и прекратяване на Договора от страна на Потребителя, Туроператорът удържа следните неустойки:
– До 3 дни след потвърждение на резервацията по имейл – без такса.
– До 45 дни преди началната дата на резервацията – такса резервация в размер на 50 лв. на възрастен удържана от депозита, а остатъка от платения депозит се зарежда като бонус точки в Програмата за Лоялност Relaxo+ за следващи пътувания.
– От 44 до 21 дни преди началната дата на пътуването – 30% от общата стойност на резервацията.
– От 20 до 14 дни преди началната дата на пътуването – 50% от общата стойност на резервацията.
– По-малко от 14 дни преди началната дата на пътуването – 100% от общата стойност на резервацията.
– За всяка една промяна по резервация (хотел, име на турист, дата, вид помещение) след потвърждението й, по вина на потребителя, се удържа такса в размер на 50 лв.
– В случай че Потребителят не се яви в деня на направената резервация за своята почивка/екскурзия, не може да има претенции за връщане на цялата или част от заплатената сума.
7.6. За всяка промяна по договора, което е по вина на Потребителя, се таксува определена сума.
7.7. В случай на прекратяване на почивката или екскурзията по желание на Потребителя, всички допълнителни разходи са за негова сметка.
7.8. Ако Потребителят не се яви в деня на отпътуване, не може да претендира за връщане на платените суми.
7.9. При представяне на неверни данни или ненасрочване в срок от страна на Потребителя, Туроператорът има право да анулира пътуването, като задържи неустойките.
7.10. При неподаване на необходимите документи в срок от страна на туриста или при предоставяне на неточни документи, Туроператорът запазва правото да анулира пътуването, като прилага същите неустойки.
7.11. При анулиране на пътуването поради болест или други лични причини на Потребителя, се прилагат неустойки съгласно сроковете и размерите, описани по-горе.
7.12. При прекратяване на почивката / екскурзията от страна на Потребителя по негово желание, всички допълнителни разходи, включително транспортните, са за сметка на Потребителя. В този случай няма право на възстановяване на част от стойността на предоставените услуги.
7.13. Неявяването на туриста на мястото на тръгване или нарушаването на срока за плащане от страна на туриста се счита за отказ от пътуване, като в тези случаи се прилагат същите неустойки, както и при отказ от пътуване.
8. Спорове и Рекламации
8.1. Всички оплаквания, свързани с качеството на услугите, включително специфичните условия в хотелите и веригите им, трябва да бъдат представени от Потребителя на място пред доставчика на услугите и представителя на Туроператора или пред компанията, отговаряща за отстраняването на проблемите. Ако заинтересованите страни не са удовлетворени, рекламацията трябва да бъде представена в писмена или друга удобна форма, която позволява възпроизвеждането й. Ако изискванията не бъдат изпълнени, Потребителят трябва да изисква отговорно лице да състави протокол, съдържащ името, подписа и печат на това лице. В рамките на 5 календарни дни след завършване на пътуването Потребителят трябва лично да подаде писмена рекламация в офиса на Туроператора/Турагента, придружена от констативен протокол, оригиналния договор и платежен документ (касов бон, фактура).
8.2. Ако Потребителят не представи рекламацията по определения начин, неговите претенции няма да бъдат разгледани от Туроператора.
Забележка: Потребителят трябва да има предвид, че категорията на хотелите и автобусите се определя от официални органи в съответната държава, а не от Туроператора.
8.3. Туроператорът е задължен да предостави писмен отговор на рекламацията в срок от 30 дни след нейното получаване.
9.1. Всяка от страните има право да поиска изменение или прекратяване на Договора поради съществени промени на обстоятелствата, при които е сключен Договорът. Страната, която поиска промените, трябва да докаже наличието на такива съществени промени.
9.2. Всички споразумения за изменение или прекратяване на Договора за организирано пътуване трябва да бъдат сключени в писмена форма със съгласието на двете страни.
9.3. При изменение на Договора задълженията на страните се запазват, но в изменен вид. При прекратяване на Договора задълженията на страните престават след уреждане на финансовите ангажименти.
9.4.Декларирам, че клаузите в договора и приложенията към него не съдържат неравноправни условия, както е предвидено в чл. 143 от Закона за защита на потребителите.
10. Авторски права на платформата Relaxo.bg
10.1. Всички компоненти на Platformata, включително дизайнът, домейнът, търговската марка, софтуерните системи, софтуерните услуги, базите данни, текстовете, изображенията, графиките, скиците и друга информация или елементи, които представляват обект на интелектуална собственост съгласно законодателството за авторското право, търговските марки, географските означения и промишления дизайн, са собственост на Релаксо.бг ЕООД..
10.2. Всяко използване, възпроизвеждане, промяна, публично показване и други подобни действия върху част или цялото авторско съдържание на Платформата, без явно предварително писмено разрешение се забранени и ще бъдат преследвани съгласно приложимото национално и международно законодателство, регулиращо интелектуалната собственост.
11. Политика за защита на личните данни
11.1. Релаксо.бг ЕООД, като администратор на лични данни, обработва информация, предоставена от клиентите при посещение на нашите уеб сайтове, в съответствие със законодателството за защита на личните данни.
11.2. С приемането на Общите условия за ползване, Клиентът се съгласява, че личните му данни, включително информацията, обявена като общодостъпна в неговия клиентски профил в уебсайта, Facebook или другаде в онлайн пространството, могат да бъдат използвани и споделяни от Релаксо.бг ЕООД за цели на директен маркетинг, освен ако Клиентът ясно не забрани такова използване.
11.3. Туроператора не разкрива лични данни на трети лица – държавни органи, търговски дружества, физически лица и други, освен в определени случаи, когато клиентът даде изрично съгласие, когато е изискано от закон или когато информацията е необходима за изпълнение на услуга по сключен договор.
11.4. Обработката на лични данни включва съхранение на информация за браузъра и операционната система на клиента, посетените уеб страници, датата на посещението и IP адреса, защита на уеб сайтовете от атаки. Личните данни се съхраняват само при изрично предоставяне от клиента, като се определя срок на съхранение.
11.5. Релаксо.бг ЕООД използва личните данни за техническо администриране на уеб сайта, управление на клиентите, провеждане на анкети и маркетингови дейности, само при изрично съгласие на клиента. Предаването на лични данни на държавни институции се извършва съгласно законовите разпоредби. Нашите служители са ангажирани със задължение за защита на поверителността.
11.6. Личните данни, събирани от Релаксо.бг ЕООД при направа на резервация, се използват за извършване на покупка от сайта и няма да бъдат предоставяни на трети лица без изричното съгласие на Клиента, освен в случаите, когато е необходимо според закона или по изрично искане от държавни органи.
11.7. По време на въвеждането на данните за плащане, клиентите се предпазват от злоупотреба с техните картови данни, като се прилагат най-добрите практики, препоръчани от международните картови организации. Екипът на сайта няма достъп до поверителната информация, обменяна между картодържателя и банката или платежната система, защото офертата се осъществява чрез защитени страниците на банката или платежната система, независимо от това, че плащането се извършва онлайн на уебсайта.
Този сайт е изцяло с информационна и рекламна цел и е възможно да са допуснати грешки. Информация съгласно чл. 80 от Закона за Туризма може да получите и на посочените телефони и имейл.